دسته‌بندی نشده, وبلاگ

رباتهای اینستاگرام از کار افتاده اند، باور کنید!

طی ۳ الی ۴ سال گذشته و با پیشرفت بیزینس های مختلف در اینستاگرام ، رباتها و اکشن های متعددی برای جذب گستره ی هر چه بیشتر از مشتریان بالقوه ، نوشته ، منتشر و استفاده شد. بسیار هم سودمند و پاسخگو بود ، هم برای ارائه دهندگان این سرویس و هم استفاده کنندگان آن ! مهمترین دستاورد رباتها افزایش فالوور اینستاگرام بود که البته این در مقابل انتظارات استفاده کنندگان بیسار ناچیز بود. چرا که افرادی که به امید جذب مشتریان بیشتر از این سرویس استفاده میکردند ، فقط به فالوور بیشتر دست یافتند و بازاریابی به مفهوم واقعی تنها ۲۵ درصد از فرآیند عملکرد ربات را در برمیگرفت.

اینستاگرام پلتفرم هوشمندی است که باعث سرعت در فرآیند روند تبدیل شدن اکانت معمولی شما به یک ویترین قابل توجه از کسب و کارتان میشود ، ناگفته نماند  محتوا در این روند حرف اول را میزد و میزند. در واقع ربات اینستاگرام کاری میکرد تا بیشتر دیده شویم اما به چه قیمتی؟

مشکل بزرگ اینجاست که اینستاگرام به شدت با ربات مخالف است . چرا؟ کاملا واضح است ، شبکه های اجتماعی و هر آنچه از رنگ و لعاب و در دنیای اطراف ما هستند ، اولین دلیل برای تولیدکنندگانشان  کسب درآمد و سودآوری است. حالا چرا اینستاگرام باید پولی را که خودش میتواند دربیاورد در جیب سازندگان رباتهای هوشمند بگذارد؟!

وقتی اینستاگرام متوجه شد که کاربران بسیار زیادی از ربات استفاده میکنند با تمام قوا طی چند به روزرسانی در الگوریتم هایش، تعداد بسیار زیادی از پیجها را کاملا دی اکتیو کرد و جلوی کار تمام رباتها را نیز گرفت.

در حال حاضر هیچ ربات اینستاگرامی به مفهوم آنچه در ابتدا بوده کا نمیکند ، شفافتر بگوییم اصلا هیچ رباتی دیگر هیچ کاری نمیتواند انجام دهد. حالا همه ما ایرانیها از تبلیغ توسط اینستاگرام چه هاز طریق رباتهای هوشمند و چه از طریق خود اینستاگرام به دلیل تحریم!!

از کار افتادن رباتها مغازه بسیاری از ربات فروشها را به کل پلمپ کرد ، روند خرید فالوور ، افزایش لایک ، کامنت و…. همگی ور افتاد. اما از آنجایی که هر تکنولوژی یا موج اجتماعی و فرهنگی که وارد ایران میشود به دلیل عدم وجود پایه های فرهنگی مناسب و آماده نبودن بستر جامعه ایرانی ، دچار تحریف و انفجار مفهوم اصلی آن میشود ، از بین رفتن رباتها را نیز میتوان به یک اعتبار ، امری در جهت سالم سازی فضای این شبکه اجتماعی تلقی کرد.

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد ، محتوا در اینستاگرام حرف اول را در دنیا میزند. اما در ایران کمتر چنین بوده است. حال با از کار افتادن راههای میانبر ، تامین محتوای اصولی و صحیح و کاربر پسند ، رو به افزایش است. حالا دیگر کم کم  میبینیم که روی طراحی پست اینستاگرام ، ساخت ویدئوی اینستاگرام ، ساخت کلیپ و … صاحبان اکانتها در حال بازبینی تصمیماتشان و البته بهبود کیفیت هستند. این در طولانی مدت حتما تاثیر به سزایی بر فضای تجارت ایران در اینستاگرام خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشد.

دیدگاهتان را بنویسید