راههایی که تا به امروز در آژانس تبلیغاتی اسکارد برای تشویق مخاطبان به منظور افزایش نرخ تعامل مشتریان با برندها به کار گرفته شده است را بررسی خواهیم کرد.

با مخاطبان مکالمه داشته باشید

اگر به دنبال تعامل با مخاطبان خصوصاً در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر و …  هستید، این کار را با یک پرسش آغاز کنید. محتوایی را که کاملاً با استراتژی‌های شما همخوانی دارد به اشتراک بگذارید و سپس با یک سؤال ساده مخاطبان را به تعامل ترغیب کنید. در این صورت به بازخورد ارزشمندی دست‌ می‌یابید که موجب افزایش نرخ تعامل خواهد شد.

برای برندتان، هویت بسازید

افراد با برندهایی که بازتابی از ارزش‌ها، آرزوها و نیازهایشان هستند، تعامل بیشتری برقرار می‌کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد تعامل، استراتژی محتوای درون شبکه‌ای است که بتواند شخصیت مخاطبان را به تصویر بکشد. استفاده از محتوای تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها، ایمیل و … باعث ایجاد یک هویت برای برندتان خواهد شد که موجب تمایز شما با سایرین خواهد شد.

گوش شنوا داشته باشید

شاید این روش عجیبی به نظر نیاید ولی در عین تاثیرگذاری، برندهای کمی از آن استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید که نباید از پاسخ‌های مشابه و تکراری استفاده کنید.  به مشتریانی که به شما پیام می‌دهند، بسته به نظری که می‌دهند، پاسخ‌های معنادار بدهید. این ویژگی برای مخاطبان ارزشمند است و موجب تمایز شما با سایرین خواهد شد.

از مخاطبان خود بخواهید که بازخورد خود را ارائه دهند

وقتی به دنبال تعامل با مخاطبینتان باشید، به راحتی از طریق ارسال یک پرسشنامه می‌توانید از آنان بازخورد بگیرید و این کار را به یک مزیت رقابتی برای خود تبدیل کنید. در دریافت بازخورد گوش شنوا داشته باشید و به نظر مخاطبان توجه کنید.

داستان خود را روایت کنید

بیشتر برند‌های موفق، مهارت داستان‌سرایی خوبی دارند. متاسفانه این مهارتی است که این روزها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. زندگی کاری خود را مستندسازی و منتشر کنید. فقط از موفقیت‌ها و دستاوردهای خود نگویید بلکه در داستانتان از شکست‌ها و اشتباهاتتان نیز به عنوان پله‌های رسیدن به موفقیت یاد کنید.

استراتژی محتوا داشته باشید

داشتن استراتژی محتوا یک امر ضروری برای تعامل با مخاطبان است. ممکن است شما بهترین بلاگ و یا بهترین صفحه را در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، اما بدون استراتژی، نمی‌توانید به اثربخشی مطلوب دست پیدا کنید. در تمام کمپین‌های بازاریابی، باید استراتژی و هدف آن کمپین تعریف شود و درست همین‌جاست که نوع محتوا مشخص خواهد شد.

شوخ‌طبع باشید

شوخ‌طبعی همیشه راهی مناسب برای جذب افراد و تعامل با آنان است. مردم تمایل به دیدن کلیپ‌های خنده‌دار و یا پست‌هایی دارند که با دیدن آن شاد شوند. در واقع اگر محتوایی موجب خنداندن مخاطب شود، احتمال لایک گرفتن و منتشر شدن آن و بنابراین افزایش نرخ تعامل بیشتر خواهد شد. پس در تولید محتوا از حس شوخ‌طبعی خود استفاده کنید.

از محتوایی که توسط کاربران تولید شده، استفاده کنید

از فالوئرهای خود بخواهید که تصاویر خود در حال استفاده از محصولات را برای شما بفرستند و یا با یک هشتگ خاص روی صفحات اجتماعی خود منتشر کنند. سپس می‌توانید همان محتوا را روی صفحات خود منتشر کنید. کاربران علاقه بسیار به منتشر شدن تصاویرشان در پیج شما دارند و همین کار سایرین را هم تشویق خواهد کرد که تصاویرشان با محصولات را با شما به اشتراک بگذارند.

به دنبال مصاحبه در پادکست‌ها باشید

حضور در پادکست‌ها موجب دیده‌ شدن برند شما در برای هزاران نفر در سراسر جهان خواهد شد. داستان کارآفرینی خود را مد نظر قرار دهید و از دل آن چند محتوای اصلی که بتواند برای سایر کارآفرینان ارزشمند و اثرگذار باشد، ایجاد کنید. پادکست‌ها همیشه به دنبال میهمانان جذابند و اگر در کار خود و برگزاری آن مصاحبه جدی باشید، برای تبلیغ برند شما مشتاق خواهند بود.

به سوالات، پاسخ دهید

بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و بررسی کنید که بیشتر چه سوالاتی می‌پرسند. از فروم‌ها استفاده کنید تا با چیزهایی که مخاطبان جستجو می‌کنند آشنا شوید و بتوانید محتوای مناسبی تولید کنید که پاسخگوی سوالات مخاطبان باشد. به دنبال انتشار محتوا، بازار هدفتان شما را پیدا کرده و کامنت می‌گذارند. فراموش نکنید که در بخش کامنت به نظرات آنان پاسخ دهید.

کارکنان را تشویق کنید تا به سفیران برند شما تبدیل شوند

نکته‌ای که همیشه برای استفاده بهینه از سفیران برند باید بدانید، این است که کارکنان خود را در رابطه با محصول و خدماتشان، آموزش بدهید، زیرا که نوع صحبت کارکنان با مشتریان درباره محصولات می‌تواند به یک مزیت رقابتی برای برند تبدیل شود و در واقع کارکنان شما می‌توانند نقش سفیران برند را برایتان بازی کنند.

محتوای خود را با توجه به رویداد‌های جاری تولید کنید

کسب‌وکارهایی که از اخبار، رویدادها و شرایط حاکم برای تولید محتوا استفاده می‌کنند، در واقع ابزاری قدرتمند برای افزایش تعامل با مخاطبان در اختیار دارند. محتوای مربوط به تعطیلات یا روزهای ملی مثالی واضح در این زمینه است. ترندهای شبکه‌های اجتماعی که بر تازه‌های دنیای مد و سرگرمی متمرکزند نیز می‌توانند موجب افزایش نرخ تعامل شوند. خلاصه اینکه، تلاش کنید که خود را در جریان‌های شبکه‌های اجتماعی وارد کنید.

قدردانی خود را نشان دهید

از مخاطبان خود به خاطر تعامل با پست‌هایتان قدردانی کنید. این موضوع موجب جلب احترام مخاطبان شده و تمایل بیشتری به تعامل خواهد داشت. برای مثال می‌توانید این کار را با انتشار پست‌های قدردانی و یا هر از گاهی با تگ کردن تعدادی از طرفداران خود انجام دهید.

در چند شبکه فعال باشید

در سال ۲۰۱۹ شما برای موفقیت برنامه‌های دیجیتال مارکتینگ نیازمند متنوع‌سازی استراتژی‌های محتوایی خود و تعامل با کاربران در چند پلتفرم خواهید بود. با چندین شبکه دیجیتالی در ارتباط باشید و ارزیابی کنید که کدام شبکه تاثیرگذاری بیشتری بر فروش دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *