نشریه اسکارد

تبلیغات خیابانی

شکیل تر است میان ارایه کننده تبلیغات و مجری برنامه تخصصی تفکیک وجود داشته باشد، البته اگر برای شعور مصرف کننده احترامی قائل بودیم. هرچند این امر برای یک سازمان دارای در و پیکر و مبادی نظم و استاندارد  نیز بیشتر صدق می کند. حضور هر کس در جایگاه دیگری آسیب زاست، و صد البته که این هم برای یک شهر که برای شعور شهروندانش احترام قائل است بیشتر صدق می کند.

اگر شما هم مثل معدود افرادی که اخبار جام جهانی را از رسانه های داخلی پیگیری می کنند مرتکب این مهم شده باشید متوجه خواهید شد که جواد خیابانی بعنوان یک مجری ورزشی، تبلیغات اجرا میکند. حالا مگر چه اشکالی در این میان هست؟

اولا هم بی طرفی و استقلال حرفه ای گزارشگر زیر سوال می رود و هم باعث تداخل وظایف و فعالیت های او می شودکه همه اینها اعتماد مخاطب به این گزارشگر نیز آسیب می بیند.

در مرحله بعدی سخنان التماس گونه خیابانی برای یک تبلیغات نیز به شدت رفتاری بد و ضدحرفه ای محسوب میشود.

همچنین اینکه لابه لای برنامه، مجری برنامه شروع به تبلیغ کند اتفاقی تقریبا کم سابقه در رسانه هاست . البته در رسانه های ملی.

حالا که موفق شدیم با این اتفاق باعث شویم مخاطب در تشخیص و تمایز تبلیغات از برنامه عادی دچار خطا شود، در بیننده یک رفتار نهادینه شده ایجاد کرده ایم. تبلیغات = حالت تهوع

رسانه در دنیای بیرون از مرزهای ایران هر گونه تبلیغات در هر قالبی را به مخاطب اطلاع رسانی و مشخص می کند تا مخاطب بتواند با شفافیت کامل متوجه تبلیغات شود. رسانه های حرفه ای و معتبر در کشورهای توسعه یافته مقررات سختگیرانه ای درباره تبلیغات و به ویژه حضور کارکنان خود در تبلیغات دارند.

به عنوان مثال بی بی سی یکی از رسانه های کشور مستکبر انگلستان، حضور کارکنانش در تبلیغات را به هر شکلی ممنوع کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *