تبلیغات در مطبوعات و رسانه های جمعی
تبلیغات در جهان امروز پیچیدگیهای زیادی یافته است که امروزه از علوم و تخصصهای گوناگون همچون آمار، جامعه شناسی، روانشناسی و اقتصاد در کار خود استفاده میکند. مطبوعات تا مدت ها بزرگترین وسیله تبلیغاتی بود؛ زیرا تهیه فیلم های کوتاه مدت سیاه و سفید یا رنگی، هزینه بسیاری داشت. در تبلیغات مطبوعاتی پیام تبلیغاتی به وسیلهی تصویر و نوشتار ثابت است و بیننده هم ثابت و بدون شتاب زدگی و تشویش محیط اطراف، پیام را دریافت میکند؛ و پیام تبلیغاتی به صورت مخاطب خصوصی با خواننده یا بیننده عمل میکند. همچنین پیام با تکرار در دیدن و در محل ثابت خود میتواند مدت زیادی در دسترس خواننده باشد یعنی خواننده فرصت برگشت مجدد و تفکر در مورد پیام آن را دارد در بطن چنین ارتباطی، جریانات فکری متقاوتی از طرف سفارش دهندگان آگهیها به وجود میآید که بسیاری از این جریانات، مسیر درستی را طی نمیکنند.مطبوعات به عنوان رسانه های مکتوب، همیشه برای تبلیغات مورد توجه کسب و کارها بوده اند از روزنامه های سراسری که در تمام کشور توزیع می شوند تا روزنامه های محلی که در یک شهر یا استان خاص توزیع می شوند.
یکی از مشکلات مهم سفارش دهندگان در امر تبلیغ، عدم درک صحیح چنین اقداماتی است. سفارش دهندگان آگهی، با طرز تفکرهای متفاوت، انتظارات متفاوتی در این راستا از نشریات دارند. آنها در اکثر مواقع انتظار دارند که نتیجهی آگهی آنها فورا پس از درج آگهی همراه با درآمد فراوان و سیل مشتریها به سوی آنها سرازیر شود و در صورت عدم اتفاق افتادن این امر چنین عملی را ناشی از عملکرد بد مطبوعات میدانند.
اگر بخواهیم اصطلاح دقیق و علمی در مورد این حوزه را به کار ببریم باید از اصطلاح Press Advertising یا تبلیغات مطبوعاتی استفاده کنیم. تبلیغات مطبوعاتی زیرمجموعه ای از تبلیغات مکتوب محسوب میشود.
مزایای تبلیغات در نشریات چیست؟
مزایای تبلیغات طبیعتاً برای هر کسب و کاری ملموس است.
در مطبوعات به عنوان یک ابزار بازاریابی مقرون به صرفه برای کسب و کارهای کوچک شناخته شده است. زیرا هزاران نفر در روز با خواندن روزنامه ها تبلیغات شما را مشاهده می کنند، و این باعث گسترش کسب و کار شما می شود. نشریه ها انواع مختلف دارند که عبارتند از روزنامه های ملی، منطقه ای، اوراق بهادار که در بانک ها ارائه می شود، مجلات عمومی، مجلات فنی و حرفه ای و … این ابزار طرفداران خاص خود را دارند. نشریه ها به صورت انواع مختلف در مناطق متفاوت توزیع شده و در دسترس مردم قرار می گیرند.
تبلیغات در مجله ها می تواند شما را به مخاطبان مخصوصی که آن ها را مورد هدف قرار داده اید برساند. علاقه مندان به تجارت خوانندگان تخصصی مجله ها به شمار می روند، پس با ارائه آگهی های تبلیغاتی در مجله ها فرصتی خوب را برای جذب مردم به دست می آورید. تبلیغات چاپی در رسانه ها می تواند با سرعت بیش تری مخاطبان شرکت تجاری را جذب کند. اگر بودجه تبلیغاتی شما کم باشد استفاده از تبلیغات در مجله ها راهی نسبتاً ارزان است.
برنامه ریزی برای تبلیغات در انواع رسانه ها یک مهارت است که هر رهبری نمی تواند از پس آن بر آید. شما هم برای برنامه ریزی و قرار دادن تبلیغات خود در انواع رسانه ها باید اطلاعات لازم را داشته باشید و رسانه ای را انتخاب کنید که از لحاظ کیفیت و تولید محتوا به عنوان بهترین در بین دیگر نشریات شناخته شده باشد. به رقبای خود نگاه کنید کدام نشریه ها و رسانه را برای تبلیغات خود انتخاب کرده اند که به طور منظم مردم عنوان خبرهای شرکت آن ها را دنبال کرده و سود خوبی به دست می آورند؟ با گرفتن یک معامله خوب از طریق تبلیغات در فضای رسانه ها کار شما به پایان نمی رسد و باید مذاکرات بعد از آشنایی با شرکت را جدی گرفته و اهمیت فراوانی برایش قائل شوید. معمولاً تبلیغات مداوم در رسانه ها شامل تخفیفاتی هم می شود. پس برای هر بار رزرو تبلیغات منتظر تخفیفات قابل توجهی هم باشید. اگر آگهی شما با چاپ در نشریات به موفقیت دست یافت حتما دوباره سعی می کنید تبلیغات خود را تمدید کنید. قرار دادن آگهی کسب و کار شما در صفحات مختلف مهم است. مثلاً یک آگهی تجاری می تواند در صفحه اخبار یا بخش مربوط به تجارت موفقیت بیش تری را به دست آورد تا اینکه در یک صفحه نامربوط چاپ شود. بعد از چاپ آگهی سعی کنید میزان و نتیجه تبلیغات خود را چک کنید.
آژانس تمام خدمات تبلیغات اسکارد با آگاه ساختن شما در زمینه تبلیغات مطبوعاتی و معرفی مجلات و آگهی نامه های مفید و هدفمند و مرتبط با بازار هدف کسب و کارتان شما را برای دریافت سود هر چه بیشتر در تبلیغات مطبوعاتی یاری میرساند.
ممنون اطلاعات خوبی بود. لطفا اگر اطلاعات
کامل تری دارید در سایت قرار دهید
خواهش میکنیم چشم حتما پس از درج اطلاعات جدید اطلاع خواهیم داد. ممنون