وبلاگ

تبلیغات کلیکی | PPC

پرداخت به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل و یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند. این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدت‌دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد. مدل‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری از پرداخت به ازای کلیک نیز هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند که به عنوان مثال می‌تواند به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد. بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی می تواند یکی از قدرتمندترین ابزار بازاریابی باشد، اما بدون دانش کافی از آن، ممکن است به راحتی موجب هدر رفتن بودجه بازاریابی بدون بازگشت سرمایه شود.

در سال ۱۹۹۶ (میلادی) در نرم‌افزاری به نام Planet Oasis از این مدل پرداخت، برای کلیک‌هایی که شرکت‌ها در دایرکتوری نرم‌افزار دریافت می‌کردند استفاده شد. در ابتدا شرکت‌ها کمی محتاطانه با این مدل برخورد کردند اما در انتهای ۱۹۹۷ (میلادی) بیش از ۴۰۰ برند مشهور از این مدل استقبال کردند.

گوگل در دسامبر ۱۹۹۹ تبلیغات جستجوگر خود را آغاز کرد و در اکتبر ۲۰۰۰ محصول تبلغاتی خود را با نام تجاری Google AdWords به بازار عرضه کرد. اما تا سال ۲۰۰۲ که مدل پرداخت به ازای کلیک معرفی شد کماکان از مدل پرداخت به ازای تعداد نمایش استفاده می‌کرد. هم‌اکنون ۹۶ درصد درآمد شرکت گوگل از تبلیغات ناشی می‌شود.

مزایای تبلیغات کلیکی

  • اتصال به نقطه هدف – تنها مشتریان علاقمند را به سمت محصول شما هدایت می کند. با استفاده از کلمات کلیدی و اهداف متنی، بازاریابی کلیکی مشتریان علاقمند را به سمت کسب و کار شما سوق می دهد.

  • هزینه انعطاف پذیر – این امکان را برای تبلیغ دهندگان فراهم می کند تا بتوانند بودجه تبلیغاتی خود را متناسب با نیاز خود همسو کنند.
  • پرداخت هزینه برای میزان تبلیغات – تبلیغ دهندگان تنها به میزان تعداد کلیک هایی که مشتریان بر روی لینک تبلیغاتی آن ها انجام می دهند و از وب سایتشان بازدید می کنند، هزینه پرداخت می کنند.
  • پیگیری عملکرد – با ردیابی نرخ تبدیل می توان نرخ بازگشت سرمایه تبلیغاتی را بصورت دقیق مشاهده کرد. (در صورتی که از بستری سالم استفاده شود و میزان کلیک ها واقعی باشند، چراکه برخی از واسط ها با استفاه از روش های متفاوت اقدام به ایجاد کلیک غیر واقعی می کنند که حتی شرکت های عرضه کنند نیز قادر به پیگیری آن نخواهند بود)

 

معایب تبلیغات کلیکی

متاسفانه برخی از افراد و سایت ها وجود دارند که برای افزایش کلیک ها و متعاقبا افزایش درامد خود بر روی بنرهای تبلیغاتی کلیک می کنند. این کلیک های غیر قانونی که کلاهبرداری نیز محسوب می شود توسط اشخاص،نرم افزار ها و یا روبوت ها که برای این کار طراحی شده اند انجام میشود.

فاجعه ای به نام کسب درامد کلیکی

متاسفانه سایت های در وب وجود دارند که با جمع آوری افراد و واریزی مبلغی به ازای هر کلیک به اشخاص اقدام به کلیک کردن بر روی بنر های تبلیغاتی می کنند و این یعنی افرادی که بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک می کنند که محتوای سایت شما برایشان مهم نیست و فقط دنبال کسب درامد هستند و این به معنای نابودی هزینه های تبلیغاتی شماست. و اما شما میتوانید با انتخاب آژانس های تبلیغاتی معتبر و قدیمی در این حرفه از صحت کلیک های انجام شده بر روی بنر خود اطمینان حاصل کنید و نگران از دست رفتن پول های خود نباشید.

تبلیغ دهندگان از کجا می توانند تبلیغات کلیکی را خریداری کنند؟

تعداد ارائه دهندگان این نوع از تبلیغات رو به افزایش است و تبلیغ دهندگان می توانند از پلت فرم های مختلف و شبکه های اجتماعی مختلف استفاده کنند. هم چنین شما می توانید از طریق راهکارهای  رایج و پر کاربرد در آژانس تبلیغاتی اسکارد نیز به شیوه های خلاقانه در این

دیدگاهتان را بنویسید